DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

dimarts, 8 d’abril del 2014

PRIMERA REUNIÓ AL VOLTANT DE LA METODOLOGIA



Objectiu
Conèixer el què volem i com el volem les mestres.
Avaluació
Supervisió i compliment dels objectius i acords plantejats a la reunió.



Quan parlem  d’Educació Infantil molt sovint es considera que el treball i la intervenció educativa duta a terme, no exigeix pas treball ni esforç; i que per tant, amb la improvisació es pot treballar perquè aquests nens i nenes no necessiten més.
Cert és que allò que improvisa dins de l’aula poden ser els esdeveniments que poden ocórrer a la quotidianitat de la vida dels més menuts i menudes; però sense dubte, cal portar tant una programació de la intervenció com tenir clar de quina forma i manera es va dur a terme la intervenció educativa.És a dir, parlem de metodologia.

Fins ara varies i diverses han sigut les metodologies que s’han anat conformant en base a l’etapa de l’Educació infantil; passant d’un caràcter assistencial clar fins arribar a tenir un caràcter de tipus educatiu.

Les diferents metodologies han begut de diferents fonts, unes de les pedagògiques, i altres de les psicològiques. Però va ser el constructivisme com a metodologia el que va prendre l’important de ambdues fonts per a parlar d’allò important al desenvolupament dels nens i de les nenes d’Educació Infantil.
Per això vam començar en primer lloc a veure com es volia plantejar i posar en paper el que les educadores volien tenir com a metodologia LYSMON i com dur-a a terme.






Per això abans de començar a dissenyar l'enquesta que es passarà es va considerar essencial fer un repàs a com es confecciona un Projecte Curricular.




PLA DE TREBALL PER AL PRACTICUM II



Objectiu
Donar a conèixer els objectius plantejats al Practicum II.
Avaluació
Supervisió i compliment dels objectius plantejats.




El pla de treball per a dur a terme en aquest semestre amb el Practicum II es divideix en tres fases; cadascuna, a més, es compon de diferents apartats. Aquest és el meu plan de treball:


FASE 1 :   Recollida de dades                                                                                 
Objectius:
- Conèixer com es valoren els sentiments i emocions dels nens i nenes en diferents situacions.
- Conèixer els estils de comportament tant de les famílies com de les mestres davant de diferents situacions.

Destinataris/àries: Personal del Centre i famílies.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Així ens comportem: les diferents punts de vista sobre els sentiments i emocions infantils.
  2. En base als resultats es plantejarà de quina forma es pot informar i assessorar tant al personal del centre com a les famílies d’aquesta qüestió.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Qüestionaris elaborats per la psicòloga amb la meva ajuda per al personal del Centre i per a les famílies

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Tenint en compte els resultats dels qüestionaris elaborats, es farà un document amb els resultats obtinguts tant de forma qualitativa com de forma quantitativa per a obtenir informació d’aspectes relatius al projecte que es vol dur a terme.

FASE 2 :     Informació i presa de decisions                                                           
Objectius:
-Assessorar i adequar les programacions al currículum de Decret.
-Informar sobre la importància de la intel·ligència emocional en el desenvolupament dels nens i nenes.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Xerrada amb el personal del Centre  i amb les famílies sobre la intel·ligència emocional.
  2. Tallers amb les famílies per a treballar les emocions i els sentiments.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Per tal de dur a terme les activitats propostes s’utilitzaran tant recursos personals ( psicòloga, mestres, etc) com materials necessaris ( bibliografia, material elaborat per la psicòloga, power point, etc)

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Els indicadors d’avaluació seran les opinions i les aportacions que tant el personal del centre com les famílies faran mitjançant un petit qüestionari que se’ls passarà desprès de dur a terme les activitats plantejades.

FASE 3:        Presa de decisions i posada en pràctica                                                           
Objectius:
-Elaborar l’avaluació de la metodologia LYSMON basada en la intel·ligència emocional.
- Assessorament durant el procés d’elaboració de l’avaluació.
- Guiar i orientar a l’hora de plantejar activitats per a dur a terme dins de l’aula.
- Oferir tota la informació i bibliografia necessària per tal de dur a terme el treball.
- Assessorar per a un nou model d’organització al Centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Elaboració de l’avaluació de la metodologia LYSMON tenint com a eix la intel·ligència emocional.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Com a instruments s’aprofitarà tota la informació obtinguda fins ara des del començament del projecte.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Els indicadors d’avaluació seran els resultats que es vegin durant l’aplicació d’activitats d’aquesta metodologia fins ara. Els resultats seran valorats per les mestres durant les reunions després del seu horari lectiu amb nens i nenes per tal de valorar si cal canvis i com s’han de dur a terme.