DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

diumenge, 25 de maig del 2014

REVISIÓ DE LES PROGRAMACIONS DIDÀCTIQUES FINALITZADES

Objectiu
Revisar les programacions didàctiques realitzades per les mestres del Centre de Pràctiques.
Avaluació
Revisar a correspondència entre els objectius didàctics establerts i els continguts proposats.

La programació en el primer cicle d’Educació Infantil, a banda de tenir en compte la legislació corresponent, ha de seguir una sèrie d’orientacions entre les quals destaqui les següents:

  •   Les mestres no han d’oblidar que el seu paper en aquest cicle és fonamental, perquè a més de garantir la seva funció educativa, el grau de dependència que tenen els i les nens/es cap elles és molt gran.

  •    Cal estar sempre disposada a prestar ajuda per al progrés dels aprenentatges, pendent de les possibilitats maduratives i confiar en les seves capacitats i en el potencial dels petits. La programació, doncs, s’hauria d’elaborar mitjançant un disseny d’activitats que tinguin en compte, a més, la individualitat dels nens i nenes, així com les seves necessitats socials de relació i comunicació.

  •    El dinamisme dels nens d’aquestes edats provoca que la majoria de les activitats estiguin relacionades amb el joc.

  •  Les activitats, especialment, les de descobriment, experimentació i manipulació, són fonts essencials dels seus aprenentatges; doncs la programació haurà de subratllar aquest tipus d’activitats.

  •   L’enfocament globalitzador suposa que els nens i nenes requereixen establir connexions entre allò que és nou i el que ja sabem, entre el que s’ha experimentat i viscut i allò que es presenta com desconegut. Només tenint en compte aquestes premisses poden arribar a un aprenentatge significatiu. En conseqüència, cal programar i realitzar programacions al voltant de situacions o experiències properes als nens, fugint de l’artificialisme i tenint present a curiositat i l’interès per descobrir la realitat.

He pogut veure com a l’hora de programar a vegades oblidaven qüestions molt significatives en aquests edats com són els hàbits, l’alimentació i el descans, entre altres aspectes. Encara que el treballen al Centre havien considerat que no feia falta reflectir aquests aspectes a les diferents programacions.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada