DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

diumenge, 18 de maig del 2014

COMENÇA EL TREBALL DE LES PROGRAMACIONS DIDÀCTIQUES


Objectiu
Dotar al treball quotidià d’una planificació dintre dels continguts establerts al Projecte Curricular del Centre.
Avaluació
Establir l’adequació als elements del Projecte Curricular del Centre.




La programació sorgeix de la necessitat de  planificar els aprenentatges que es voles ensenyar als nens i nenes. A nivell d’aula la programació permet la valoració i transformació del propi ensenyament. És la reflexió del què volem i podem fer a l’aula.

Amb la programació ( és a dir planificant) ens assegurem, respectant certs principis al seu disseny, la reflexió sobre els factors més importants que influiran en la docència, i una presa de decisions correcta ( sense oblidar les diferents alternatives) que evitaran repetir cada any les mateixes programacions o l’acció docent sense premeditació ( Viciana, 2002).

En ocasions els docents cauen en repetir les mateixes programacions sense entrar a valorar aspectes com l’entorn que rodeja al nen i a la nena, els seus interessos ( que són variables), prescripcions de l’Administració Educativa, els canvis continus de la societat del coneixement,... tot l’esmentat té com a conseqüència que moltes programacions es queden desfasades amb els temps actuals i el més perillós es que no cobreixen les veritables necessitats i demandes dels nens i nenes en particular i de la societat en general.

La programació d’aula ha d’apassionar, emocionar als nens i nenes, respectar i respondre als seus interessos i necessitats, ha de ser fascinant per a les mestres del Centre també; que a fi de comptes són les persones que la dissenyen i la duen a terme, també s’han de respectar els ritmes individuals i de desenvolupament evolutiu dels petits, partir dels coneixements previs, estimular l’autonomia, l’acció, el pensament crític, propiciar activitats amb molta varietat de respostes, afavorir les accions individuals i els diferents tipus de d’agrupacions, ampliar els coneixements, les experiències i els hàbits ja adquirits.


La programació didàctica no és solament tenir en compte els continguts i els mètodes més eficaces per a presentar-la. El què i el com de l’ensenyament no són qüestions aïllades del qui, on i per a què. Es planteja la necessitat de considerar als nens i nenes, les seves característiques de tot tipus i els seus processos mentals. Doncs, planificar el desenvolupament de l’activitat del Centre com a docents és una necessitat que no s’ha d’evitar.  

Així cal dir que les fotos exposades al blog no són del Projecte original, sinó del procés de confecció ja que l’objectiu és l’elaboració del seu propi material didàctic que serà desprès registrat amb el seu copyright corresponent; però això no es pot pujar els materials.





Viciana Ramírez, J. (2002). Planificar en Educación. INDE Publicaciones.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada