Objectiu
|
Conèixer els elements d’una
programació
|
Avaluació
|
Veure si s’estableix la correspondència entre el que
s’està fent i el que ha de posar-se a la programació didàctica
|
Què és una programació didàctica? Què és programar?.
Programar, a fi de compte, com he esmentat a l’anterior entrada del blog és
decidir. És responsabilitzar-nos de la parcel·la que ens correspon del propi
procés educatiu, és un conjunt de decisions preses per les docents, en aquest
cas del Centre de Pràctiques, respecte del treball que duen a terme dins de les
seves respectives aules tots els dies.
La programació és el pas intermedi entre la teoria
pedagògica i psicològica que assisteix al seu propi mètode d’ensenyament i la
pràctica. No cal oblidar que allò que s’està elaborant al Centre és tot un
Projecte Curricular, amb les seves respectives unitats didàctiques on es
reflecta tants els objectius com els continguts que es consideren necessaris
per a treballar sota l’enfocament de la intel·ligència emocional.
A l’hora de programar s’ha de delimitar els
objectius, els continguts, la metodologia, les activitats amb les quals es duu
a terme la intervenció didàctica a l’aula tenint en compte també una altra sèrie
de criteris, amb els quals comptar, com són; els espais i temps delimitats ( no
hem d’oblidar que és un centre de 0 -3 anys) i tot tipus d’organització,
criteris d’avaluació i la resposta a tots els nens i nenes amb necessitats
educatives especials.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada