DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

dimarts, 8 d’abril del 2014

PLA DE TREBALL PER AL PRACTICUM II



Objectiu
Donar a conèixer els objectius plantejats al Practicum II.
Avaluació
Supervisió i compliment dels objectius plantejats.




El pla de treball per a dur a terme en aquest semestre amb el Practicum II es divideix en tres fases; cadascuna, a més, es compon de diferents apartats. Aquest és el meu plan de treball:


FASE 1 :   Recollida de dades                                                                                 
Objectius:
- Conèixer com es valoren els sentiments i emocions dels nens i nenes en diferents situacions.
- Conèixer els estils de comportament tant de les famílies com de les mestres davant de diferents situacions.

Destinataris/àries: Personal del Centre i famílies.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Així ens comportem: les diferents punts de vista sobre els sentiments i emocions infantils.
  2. En base als resultats es plantejarà de quina forma es pot informar i assessorar tant al personal del centre com a les famílies d’aquesta qüestió.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Qüestionaris elaborats per la psicòloga amb la meva ajuda per al personal del Centre i per a les famílies

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Tenint en compte els resultats dels qüestionaris elaborats, es farà un document amb els resultats obtinguts tant de forma qualitativa com de forma quantitativa per a obtenir informació d’aspectes relatius al projecte que es vol dur a terme.

FASE 2 :     Informació i presa de decisions                                                           
Objectius:
-Assessorar i adequar les programacions al currículum de Decret.
-Informar sobre la importància de la intel·ligència emocional en el desenvolupament dels nens i nenes.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Xerrada amb el personal del Centre  i amb les famílies sobre la intel·ligència emocional.
  2. Tallers amb les famílies per a treballar les emocions i els sentiments.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Per tal de dur a terme les activitats propostes s’utilitzaran tant recursos personals ( psicòloga, mestres, etc) com materials necessaris ( bibliografia, material elaborat per la psicòloga, power point, etc)

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Els indicadors d’avaluació seran les opinions i les aportacions que tant el personal del centre com les famílies faran mitjançant un petit qüestionari que se’ls passarà desprès de dur a terme les activitats plantejades.

FASE 3:        Presa de decisions i posada en pràctica                                                           
Objectius:
-Elaborar l’avaluació de la metodologia LYSMON basada en la intel·ligència emocional.
- Assessorament durant el procés d’elaboració de l’avaluació.
- Guiar i orientar a l’hora de plantejar activitats per a dur a terme dins de l’aula.
- Oferir tota la informació i bibliografia necessària per tal de dur a terme el treball.
- Assessorar per a un nou model d’organització al Centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Elaboració de l’avaluació de la metodologia LYSMON tenint com a eix la intel·ligència emocional.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Com a instruments s’aprofitarà tota la informació obtinguda fins ara des del començament del projecte.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Els indicadors d’avaluació seran els resultats que es vegin durant l’aplicació d’activitats d’aquesta metodologia fins ara. Els resultats seran valorats per les mestres durant les reunions després del seu horari lectiu amb nens i nenes per tal de valorar si cal canvis i com s’han de dur a terme.

dilluns, 24 de març del 2014

ELS OBJECTIUS DEL MEU PRACTICUM II

En aquest Pràcticum II, els objectius que me he plantejat sobre la intervenció que es durà a terme sota la supervisió de la meva tutora girarà al voltant de la intel.ligència emocional i de com es pot dur a terme l'avaluació d'un projecte metodològic sota aquesta perspectiva. Per això vaig  considerar que a l'hora de plantejar els objectius del meu Pràcticum II era necessari establir una diferenciació.


Aquesta diferenciació gira al voltant d' entre aquells que es refereixen al personal de l’escola com als propis del projecte i els que afecten als nens i nenes. Els objectius referits al personal de l’escola que s’establiran són els següents:

· Percebre les necessitats, motivacions interessos i objectius dels nens i nenes.
·   Ajudar als nens i nenes a establir objectius personals,
· Facilitar els processos de presa de decisions i responsabilitat personal.
·   Orientar als nens i nenes a prendre les seves decisions,
·  Establir un clima emociona positiu oferint suport personal i social per augmentar l’autoconfiança dels nens i nenes.







Així el objectius plantejats com a projecte de realització de l’avaluació basada en la intel·ligència emocional, la qual formarà part de la metodologia del centre són:

v Propiciar l’avanç de l’escola com a institució dintre de la metodologia coneguda com a metodologia LYSMON.
v  Aprofitar totes les eines per assessorar i guiar per tal de propiciar la contextualització tant a nivell metodològic com a nivell avaluatiu.
v Promoure la interacció entre la teoria i la pràctica educativa.
v I finalment assessorar, potenciar l’autonomia i les competències de d’equip docent.

Finalment al projecte els objectius plantejats respecte a l’àmbit dels nens i nenes són:

Ø  Promoure la confiança en si mateixos/es i en les seves capacitats.
Ø  Promoure la curiositat per descobrir.
Ø  Intencionalitat, lligada a la sensació de sentir-se capaç i eficaç.
Ø  Promoure l’autocontrol i la capacitat per comunicar.
Ø  Promoure la cooperació amb els i les altres.








Però no cal oblidar un pilar bàsic com és la família, per això també es tindrà en compte aquest factor, pel qual s’estableixen com a objectius de treball en aquest projecte els següents:

§  Donar suport e informació a les famílies respecte d’allò que s’entén per intel·ligència emocional.
§  Prendre consciencia dels seus propis sentiments  i dels de les altres com a família .
§  Mostrar empatia i comprendre el punt de vista de les altres.
§  Fomentar la utilització de les habilitats socials positives.



COMENCEM DE NOU

Acabat el primer semestre arriba el segon i amb aquest la continuació i potser el final de les meves pràctiques.

Aquest semestre les faré al mateix Centre que al primer, doncs es pot veure perfectament al blog el centre així com aspectes relacionats  amb aquests i de quina forma vaig desenvolupar el Pràcticum I.