DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

dilluns, 24 de març del 2014

ELS OBJECTIUS DEL MEU PRACTICUM II

En aquest Pràcticum II, els objectius que me he plantejat sobre la intervenció que es durà a terme sota la supervisió de la meva tutora girarà al voltant de la intel.ligència emocional i de com es pot dur a terme l'avaluació d'un projecte metodològic sota aquesta perspectiva. Per això vaig  considerar que a l'hora de plantejar els objectius del meu Pràcticum II era necessari establir una diferenciació.


Aquesta diferenciació gira al voltant d' entre aquells que es refereixen al personal de l’escola com als propis del projecte i els que afecten als nens i nenes. Els objectius referits al personal de l’escola que s’establiran són els següents:

· Percebre les necessitats, motivacions interessos i objectius dels nens i nenes.
·   Ajudar als nens i nenes a establir objectius personals,
· Facilitar els processos de presa de decisions i responsabilitat personal.
·   Orientar als nens i nenes a prendre les seves decisions,
·  Establir un clima emociona positiu oferint suport personal i social per augmentar l’autoconfiança dels nens i nenes.







Així el objectius plantejats com a projecte de realització de l’avaluació basada en la intel·ligència emocional, la qual formarà part de la metodologia del centre són:

v Propiciar l’avanç de l’escola com a institució dintre de la metodologia coneguda com a metodologia LYSMON.
v  Aprofitar totes les eines per assessorar i guiar per tal de propiciar la contextualització tant a nivell metodològic com a nivell avaluatiu.
v Promoure la interacció entre la teoria i la pràctica educativa.
v I finalment assessorar, potenciar l’autonomia i les competències de d’equip docent.

Finalment al projecte els objectius plantejats respecte a l’àmbit dels nens i nenes són:

Ø  Promoure la confiança en si mateixos/es i en les seves capacitats.
Ø  Promoure la curiositat per descobrir.
Ø  Intencionalitat, lligada a la sensació de sentir-se capaç i eficaç.
Ø  Promoure l’autocontrol i la capacitat per comunicar.
Ø  Promoure la cooperació amb els i les altres.








Però no cal oblidar un pilar bàsic com és la família, per això també es tindrà en compte aquest factor, pel qual s’estableixen com a objectius de treball en aquest projecte els següents:

§  Donar suport e informació a les famílies respecte d’allò que s’entén per intel·ligència emocional.
§  Prendre consciencia dels seus propis sentiments  i dels de les altres com a família .
§  Mostrar empatia i comprendre el punt de vista de les altres.
§  Fomentar la utilització de les habilitats socials positives.



COMENCEM DE NOU

Acabat el primer semestre arriba el segon i amb aquest la continuació i potser el final de les meves pràctiques.

Aquest semestre les faré al mateix Centre que al primer, doncs es pot veure perfectament al blog el centre així com aspectes relacionats  amb aquests i de quina forma vaig desenvolupar el Pràcticum I.






dilluns, 16 de desembre del 2013

LA CASITA ENCANTADA I EL SEU ESPERIT EDUCATIU

En aquest post podreu veure i anar a la web de l'escola infantil on he fet les pràctiques i a més poder llegir i veure quins són els principis educatius que duen a terme.




I aquesta és l'enllaç de l'escola:


MAPA CONCEPTUAL RESUM DE LES MEVES PRÀCTIQUES A L'ESCOLA INFANTIL

Aquest mapa conceptual es podria calificar com el resum de les meves pràctiques, he intentat posar els àmbits on he intervingut sempre sota l'assessorament de la psicòloga. Encara que he dir, que he tingut supervisió però també m'ha donat molta llibertat a l'hora de dur endavant propostes. Així també he d'aclarir que la finalització de la confecció de les programacions així com la confecció de l'avaluació es realitzaran durant el transcurs del Practicum II.





divendres, 13 de desembre del 2013

UNA NOVA PERSPECTIVA EDUCATIVA HA DE VENIR...

En base a tot el que ha anat fent al llarg dels meus estudis de psicopedagogia considero, cada vegada, més aquest programa que ja vaig veure fa un temps…. Són els nens i les nenes diferents?… De veritat el nostre paper com a psicopedagogs i psicopedagogues ha de ser només com a persones qualificades per a diagnosticar dificultats?… Necessita l'educació un altre punt de vista, una nova mirada, una nova perspectiva?…. Tenim en compte les necessitats dels nens i nenes?… Des de la meva perspectiva tenim un llarg camí per recòrrer….. I sobretot hem d'adaptar-nos als nous temps, a vegades els nens i les nenes ens guanyen.. En què? Per exemple en les noves tecnologies… 




dijous, 12 de desembre del 2013

MATERIAL BIBLIOGRÀFIC PER A CONÈIXER MÉS DE LA INTEL.LIGÈNCIA EMOCIONAL

Aquest és part del material bibliogràfic que la meva tutora i psicòloga del Centre on estic fent les pràctiques m'ha proporcionat per poder començar a treballar sobre l'avaluació basada en la intel.ligència emocional.



dijous, 5 de desembre del 2013

MATERIALS PER A FER LA PROGRAMACIÓ

Com que també soc coordinadora d'Educació Infantil a la meva escola on treballo, quan nosaltres, l'equip docent d'Educació Infantil, vam començar a adaptar les nostres programacions a les competències vam utilitzar aquest llibre també com a eina de treball i d'estudi.
Vaig considerar la possibilitat de dur a terme el llibre a les mestres de l'escola on estic fent les pràctiques per tal de poder donarles també recolzament de tipus bibliogràfic.