DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

dilluns, 16 de desembre del 2013

LA CASITA ENCANTADA I EL SEU ESPERIT EDUCATIU

En aquest post podreu veure i anar a la web de l'escola infantil on he fet les pràctiques i a més poder llegir i veure quins són els principis educatius que duen a terme.




I aquesta és l'enllaç de l'escola:


MAPA CONCEPTUAL RESUM DE LES MEVES PRÀCTIQUES A L'ESCOLA INFANTIL

Aquest mapa conceptual es podria calificar com el resum de les meves pràctiques, he intentat posar els àmbits on he intervingut sempre sota l'assessorament de la psicòloga. Encara que he dir, que he tingut supervisió però també m'ha donat molta llibertat a l'hora de dur endavant propostes. Així també he d'aclarir que la finalització de la confecció de les programacions així com la confecció de l'avaluació es realitzaran durant el transcurs del Practicum II.





divendres, 13 de desembre del 2013

UNA NOVA PERSPECTIVA EDUCATIVA HA DE VENIR...

En base a tot el que ha anat fent al llarg dels meus estudis de psicopedagogia considero, cada vegada, més aquest programa que ja vaig veure fa un temps…. Són els nens i les nenes diferents?… De veritat el nostre paper com a psicopedagogs i psicopedagogues ha de ser només com a persones qualificades per a diagnosticar dificultats?… Necessita l'educació un altre punt de vista, una nova mirada, una nova perspectiva?…. Tenim en compte les necessitats dels nens i nenes?… Des de la meva perspectiva tenim un llarg camí per recòrrer….. I sobretot hem d'adaptar-nos als nous temps, a vegades els nens i les nenes ens guanyen.. En què? Per exemple en les noves tecnologies… 




dijous, 12 de desembre del 2013

MATERIAL BIBLIOGRÀFIC PER A CONÈIXER MÉS DE LA INTEL.LIGÈNCIA EMOCIONAL

Aquest és part del material bibliogràfic que la meva tutora i psicòloga del Centre on estic fent les pràctiques m'ha proporcionat per poder començar a treballar sobre l'avaluació basada en la intel.ligència emocional.



dijous, 5 de desembre del 2013

MATERIALS PER A FER LA PROGRAMACIÓ

Com que també soc coordinadora d'Educació Infantil a la meva escola on treballo, quan nosaltres, l'equip docent d'Educació Infantil, vam començar a adaptar les nostres programacions a les competències vam utilitzar aquest llibre també com a eina de treball i d'estudi.
Vaig considerar la possibilitat de dur a terme el llibre a les mestres de l'escola on estic fent les pràctiques per tal de poder donarles també recolzament de tipus bibliogràfic.



dijous, 28 de novembre del 2013

COMENCEM AMB EL CURRÍCULUM

Després de dur a terme la confecció de l'entrevista amb la psicòloga del Centre i, tenint en compte les aportacions de les mestres i de les seves necessitats, es planteja la necessitat d'una assessorament de com s'ha de dur a terme una programació adaptada al nou currículum de l'Educació Infantil de 0 a 6 anys de la Comunitat Valenciana i de quina forma es pot adaptar les seves necessitats, el context de treball així com la metodologia basada en la intel.ligència emocional en aquestes programacions.
El primer que van fer va ser exposar en què consistia un curriculum i quina era la importància de tenir un currículum concret i real adaptat a les necessitats dels nens i nenes. Per dur a terme aquesta feina la psicòloga em va encarregar de part de l'explicació, em vaig fer amb aquesta presentació i vaig anar explicant a les mestres al mateix temps que el relacionava amb aquests concrets de l'escola infantil. Aquests aspectes ja els he explicat en posts anteriors, doncs una volta explicat el currículum, exposades les necessitats que tenien elles i que consideraven que eren importants per als nens i nenes es va començar a treballar el currículum per a les seves programacions.





dimarts, 26 de novembre del 2013

UN MATÍ A L'ESCOLA ON FAIG LES PRÀCTIQUES

Fins a aquest dia , sempre anava a l'escola després d'eixir del meu treball ( una altra escola on treballo com a mestra d'Educació Infantil, aquet curs porto la classe de 4 anys). El cas és que vaig parlar amb la meva inspectora de zona i amb l'equip directiu i se'm va concedir permís per poder anar a l'escola de les práctiques un matí sencer.
La diferència va ser notòria ja que em trobava amb tots els nens i nenes que assisteixen i vaig tenir l'oportunitat de poder observar com es duen a terme les classes i sobretot com era la metodologia que treballàvem perquè per al Practicum II se m'havia plantejat la possibilitat d'elaborar l'avaluació per als nens i nenes del Centre basada en la intel.ligència emocional. 
La veritat és que no veia massa diferència a primera vista amb altres metodologies i vaig demanar informació i recursos a la meva tutora. Després de llegir la bibliografia que em va enviar per correu, vaig decidir fer-li una proposta de canvis ( sobretot de recursos a l'escola). Aquesta proposta entre altres punts tenia els següents:

  • Fotografies dels nens i nenes de cada classe a un lloc visible.
  • Fer fotografies als nens i nenes amb actituds diferents: tristesa, alegria….
  • Tenir a cada classe més  joguines de tipus simbòlics: nines, etc
  • Fer a cada classe un racò simbòlic.
  • I a la classe dels bebés tenir material de tipus auditiu. 



Les peces de fusta donen la possibilitat de construir i d'experimentar

Els colors i les formes, així com les cotxes en fusta donen als nens i nenes la possiblitat de poder posar en pràctica el joc simbòlic.
Els materials de Montessori, encara que el seu origen es va plantejar per a nens i nenes d'Educació Especial, avui dia són el preferits per a les escoles per a dur a terme el desenvolupament de capacitats de tot tipus.