Fins a aquest dia , sempre anava a l'escola després d'eixir del meu treball ( una altra escola on treballo com a mestra d'Educació Infantil, aquet curs porto la classe de 4 anys). El cas és que vaig parlar amb la meva inspectora de zona i amb l'equip directiu i se'm va concedir permís per poder anar a l'escola de les práctiques un matí sencer.
La diferència va ser notòria ja que em trobava amb tots els nens i nenes que assisteixen i vaig tenir l'oportunitat de poder observar com es duen a terme les classes i sobretot com era la metodologia que treballàvem perquè per al Practicum II se m'havia plantejat la possibilitat d'elaborar l'avaluació per als nens i nenes del Centre basada en la intel.ligència emocional.
La veritat és que no veia massa diferència a primera vista amb altres metodologies i vaig demanar informació i recursos a la meva tutora. Després de llegir la bibliografia que em va enviar per correu, vaig decidir fer-li una proposta de canvis ( sobretot de recursos a l'escola). Aquesta proposta entre altres punts tenia els següents:
- Fotografies dels nens i nenes de cada classe a un lloc visible.
- Fer fotografies als nens i nenes amb actituds diferents: tristesa, alegria….
- Tenir a cada classe més joguines de tipus simbòlics: nines, etc
- Fer a cada classe un racò simbòlic.
- I a la classe dels bebés tenir material de tipus auditiu.
![]() |
Les peces de fusta donen la possibilitat de construir i d'experimentar |
![]() |
Els colors i les formes, així com les cotxes en fusta donen als nens i nenes la possiblitat de poder posar en pràctica el joc simbòlic. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada