Després de moltes reunions, vam
estar quasi dues setmanes establint per la tarda un espai de reflexió sobre la
practica educativa, es va decidir entre totes finalment com volien
l’entrevista. Se’ls va donar en primer lloc un esbós amb les seves propostes i
es va treballar sobre aquest.
El cas és que finalment es van canviar moltes coses de l’entrevista que
tenien i es van adequar totes les coses i qüestions que les mestres havien
demanat. Entre els canvis que es van donar respecte del model anterior, considero
que les més importants són, entre altres, els següents:
- Es va ampliar de forma considerable les persones de contacte del nen/a ( El concepte de família només es referia al pare o a la mare, i hi havien casos on els nens i nenes convivien a casa també amb altres familiars. Aquest fet és molt important i a tenir en compte també)
- Es va tenir en compte les situacions familiars a l’hora de reunir a la família. ( abans no es tenia en compte en l’entrevista si la mare o el pare convivia a la mateixa casa amb una parella i quina era la relació amb el nen o nena. Només es tenien en compte els aspectes més administratius)
- Es van posar a l’entrevista aspectes que es consideraven rellevant com són les relacions dels nens i nenes amb tots els membres de la unitat familiar.
- Apareix la postura de la família i la seva opinió davant la predominança lateral del nen o de la nena (aquest aspecte pareix superat, però s’estan donant casos amb famílies preocupades si els nens tenen una predominança lateral cap a l’esquerra)
- Es manifesta la preocupació pel tipus de llenguatge que s’utilitza a l’hora d’establir comunicació amb els nens i nenes ( En aquest apartat s’ha proposat per banda de la tutora per a més endavant una xerrada amb les mestres, per tal també de no utilitzar el llenguatge infantil tipus “bebè” amb els nens i nenes, i el perquè d’utilitzar un llenguatge clar i sense onomatopeies”) .
- S’amplia molt a l’entrevista tot allò relatiu al son.
- Dins del temps lliure es parla de qual és el paper de la televisió ( abans no apareixia a l’entrevista i a més hi ha mestres del Centre que consideren que tampoc és una cosa greu si els nens veuen molt de temps la televisió mentre sigui dibuixos animats)
- S’amplia de forma rellevant els aspectes relatius amb les emocions, els afectes i les relacions socials.
- I unes de les coses més importants, que tenien un model d'entrevista general que reflectia el desenvolupament global del nen i de la nena de 0 a 3 anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada