La família és un dels contextos més importants per al desenvolupament
dels nens i nenes. El potencial i la influència s’incrementen si entre ambdós sistemes
( el familiar i l’escolar) s’estableixen relacions fluides, complementàries,
cordials i constructives que tinguin com a objectiu optimitzar el
desenvolupament infantil. La relació de col·laboració positiva família/ escola
és possible si:
- · Existeix una delimitació dels rols i de les responsabilitats.
- · Confiança de la família en el saber fer dels docents.
- · Els docents han de reconèixer a la família com a primers educadors.
Doncs tenint en compte l’esmentat, a l’escola de bressol es va plantejar-nos
com era la comunicació família/escola i si consideraven que calia fer algun
canvi. Les mestres van proposar canviar l’entrevista la qual consideraven que
no estava adaptada a la metodologia basada en la intel·ligència emocional que
volen dur a terme en el seu treball amb els nens i nenes.
Amb aquest vídeo del Ministeri d'Educació de Xile es pot veure de quina forma, tant des del sistema familiar com des del sistema escolar, es considera rellevant i important la relació entre la família i l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada