DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

diumenge, 4 de maig del 2014

MENTRE TREBALLEM SOBRE EL PROJECTE, ELS PETITS I PETITES IDENTIFIQUEN EMOCIONS


Comprendre les emocions ajuda a prendre decisions ja des de la primera infància, perquè l’educació emocional és un “element necessari” perquè pot potenciar el coneixement. Els nens i nenes que reben aquest tipus d’educació tenen més salut i benestar.

Les emocions són la base de la majoria de les decisions que prenem, ens donen ànims per a viure i la possibilitat de disposar d’un llenguatge propi.

Els experts reconeixen que iniciar al nens i nenes mitjançant el joc, oferir habilitats i capacitats noves a més motiva per aprendre. Afirmen que la intel·ligència emocional és una habilitat que cal entrenar perquè permet controlar una emoció, per a que les positives manen sobre les negatives.
Com ja sabem les emocions són una resposta física de l’organisme a un estímul que s’identifica com plaer, por, perill….

Els experts en salut infantil defineixen la intel·ligència emocional com la capacitat del cervell humà per a racionalitzar les emocions, ser conscients d’aquestes i analitzar-les; per això la primera infància és un període crucial perquè durant aquesta etapa el nen i la nena adquireixen les eines que li permetran enfrontar-se al món. La manca de desenvolupament de la intel·ligència emocional pot portar-les a la inseguretat, a actuar agressivament, a un dèficit de relacions socials, baixa autoestima e inclòs a situacions greus de depressió. Educar des de la intel·ligència emocional suposa ensenyar als més petits i petites a sentir de forma intel·ligent i pensar emocionalment, per això la importància d’ajudar-les a reconèixer els diferents sentiments i emocions en els i les altres.


LA CONFECCIÓ DE L'ENQUESTA



Objectiu
Conèixer la importància de les emocions de la Comunitat Educativa
Avaluació
Formulació d’activitats, i de criteris d’avaluació al Projecte Curricular sobre les emocions tenint en compte els resultats obtinguts.


L’enquesta realitzada per a passar tant a les famílies com a les mestres del Centre de pràctiques consta de 30 preguntes, cadascuna conté una sèrie de respostes per assenyalar. Així l’enquesta es anònima, i es repartirà al 50% de les famílies del Centre. 
A l’hora de realitzar-la vam considerar posar ítems de valoració millor que posar com a indicadors nombres. Cert és que a moltes enquestes la valoració es fa de forma numèrica, però al parlar d’emocions i de sentiments s’ha considerat essencial el fer-lo d’aquesta manera.
Com es podrà comprovar a la imatge penjada al blog les qüestions plantejades no giren al voltant de les relacions amb els nens i nenes, sinó que s’ha pres la decisió de fer-la de forma personal; és a dir, al voltant dels sentiments i emocions pròpies.
La família, a banda de l’escola, és el primer nucli de socialització dels nens i nenes, per tant la forma en que la família gestiona les emocions es transmet també als nens i nenes.

Donada l’enquesta a les corresponents mestres de les diferents aules, es treballarà sobre aquestes per tal de fer un estudi envers les respostes amb les conclusions extretes de les respostes donades per les famílies i per les mestres.





Tal i com es va indicar al Pla de Treball del Pràcticum II tant l'enquesta com els resultats formaran part de la Memòria final amb l'estudi corresponent . Els resultats  obtinguts també serviran de marc de referència a l'hora de reflectir al Projecte Curricular dels Centres LYSMON que s'està duent a terme com es treballarà des de les emocions de forma que sigui un treball conjunt de tota la Comunitat Educativa.

EL PERQUÈ DE REALITZAR UNA ENQUESTA SOBRE LA INTEL.LIGÈNCIA EMOCIONAL.



Objectiu
Confeccionar una enquesta sobre les emocions i sentiments.
Avaluació
Creació d’una base teòrica i practica per a poder dur a terme la confecció de l’avaluació emocional.


La intel·ligència emocional cobra validesa actualment quan s’assumeixen canvis, abans es considerava la intel·ligència com un factor exclusivament intel·lectual sense cap relació amb les emocions. Recentment sorgeix la tendència a considerar diferents tipus d “intel·ligències”, entre elles l’emocional.
Des d’aquesta nova perspectiva, si abans es considerava intel·ligent una persona perquè es podia desprendre de la pressió de les seves emocions, ara es compren que és desitjable aprendre a subministrar les nostres emocions de manera intel·ligent.
Cada vegada està més acceptat que la capacitat de motivar-se malgrat les dificultats i frustracions, administrar els impulsos i la capacitat de regular l’humor i d’impedir que s’alteren les facultats de raonament, a més de l’empatia i l’esperança són factors essencials per assolir l’èxit i la felicitat.
Podem reconèixer la intel·ligència emocional perquè ens posa en contacte amb allò humà que hi ha en una persona, per això abans de realitzar l’avaluació de les emocions i dels sentiments com a part fonamental del projecte curricular de la metodologia LYSMON es va considerar essencial realitzar una petita enquesta tant a les educadores com a les famílies.