El primer que vam fer, era escoltar totes les propostes que les mestres de l'escola tenien per a modificar l'entrevista i poder adaptar-la a les necessitats reals. Les seves propostes giraven entorn a les
següents qüestions:
- Hi havien tres entrevistes diferents segons l’edat de matriculació i elles consideraven que hauria d’haver una, encara fos més llarga i que pogués tenir tots els aspectes importants i rellevants dels nens i nenes de 0 a 3 anys.
- Calia adaptar l’entrevista als diferents i actuals nuclis familiars ( fins ara si la mare o el pare convivien amb una parella no apareixen els seus dades a l’entrevista).
- No es tenia en compte els diferents membres de la família que convivien amb el nen o nena ( iaia, iaio, etc) i quines i com eren les seves relacions.
- Es considera que apart de la informació apareguda a l’entrevista referent a l’alimentació, seria interesant tenir un document apart al menjador amb la informació concreta per tenir-la més a mà.
- Tampoc apareixien a l’entrevista els aspectes relacionats amb l’oci del nen/a com pot ser les hores de televisió, si hi ha o no selecció de programes, entre altres aspectes.
- Es va veure la necessitat d’ampliar l’apartat de les relacions socials.
- Sobretot volien una entrevista que pogués ser actualitzada i tingues una utilitat durant tot el temps que el nen/a estigues a l’escola.
Cal dir que durant la confecció de l'entrevista vam tenir en compte totes les opinions de les mestres, ja que eren elles les que l'haurien de dur a terme amb les famílies. Una vegada presentada la proposta, vam proposar fer dues entrevistes. És a dir, una primera per a la recollida de dades personals i altres dades referits a la salut per a començar amb el nen o nena, i després de dues setmanes acabar l'entrevista sencera. Així d'aquest forma elles també tindrien informació degut a l'observació a l'aula que la podríem compartir amb la família o bé preguntar aspectes que elles consideraven rellevants.