DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

dijous, 17 d’octubre del 2013

COMENCEM AMB L'ENTREVISTA A LES FAMÍLIES





El primer que vam fer, era escoltar totes les propostes que les mestres de l'escola tenien per a modificar l'entrevista i poder adaptar-la a les necessitats reals. Les seves propostes giraven entorn a les següents qüestions:
  • Hi havien tres entrevistes diferents segons l’edat de matriculació i elles consideraven que hauria d’haver una, encara fos més llarga i que pogués tenir tots els aspectes importants i rellevants dels nens i nenes de 0 a 3 anys.
  • Calia adaptar l’entrevista als diferents i actuals nuclis familiars ( fins ara si la mare o el pare convivien amb una parella no apareixen  els seus dades a l’entrevista).
  •  No es tenia en compte els diferents membres de la família que convivien amb el nen o nena ( iaia, iaio, etc) i quines i com eren les seves relacions.
  • Es considera que apart de la informació apareguda a l’entrevista referent a l’alimentació, seria interesant tenir un document apart al menjador amb la informació concreta per tenir-la més a mà.
  • Tampoc apareixien a l’entrevista els aspectes relacionats amb l’oci del nen/a com pot ser les hores de televisió, si hi ha o no selecció de programes, entre altres aspectes.
  • Es va veure la necessitat d’ampliar l’apartat de les relacions socials.
  • Sobretot volien una entrevista que pogués ser actualitzada i tingues una utilitat durant tot el temps que el nen/a estigues a l’escola.
Cal dir que durant la confecció de l'entrevista vam tenir en compte totes les opinions de les mestres, ja que eren elles les que l'haurien de dur a terme amb les famílies. Una vegada presentada la proposta, vam proposar fer dues entrevistes. És a dir, una primera per a la recollida de dades personals i altres dades referits a la salut per a començar amb el nen o nena, i després de dues setmanes acabar l'entrevista sencera. Així d'aquest forma elles també tindrien informació degut a l'observació a l'aula que la podríem compartir amb la família o bé preguntar aspectes que elles consideraven rellevants.


dimecres, 2 d’octubre del 2013

PRIMERA SETMANA D'OBSERVACIÓ A "LA CASITA ENCANTADA": Observació de les aules i de les instalacions.

Durant la setmana del 23 al 25 de Setembre, vaig anar a "La Casita Encantada" per a veure les instalacions i poder conèixer els nens i les nenes que es resten a l'escola després de la jornada "normal" lectiva. Així vaig poder observar com eren les aules i totes les instalacions, així com el tipus de material que tenen a les classes; totes les aules tenen dintre uns serveis adaptats per als nens i nenes.
El centre té 5 aules amb la següent ràtio:


  •  1 de 0-1 anys ( 8 nens/es com a màxim)
  • 2 aules de 1-2 anys ( 13 nens/es per aula)
  • 2 aules de 2-3 anys ( 20 nens/es per aula).

Es té en compte la reducció de ràtio si assisteix un/a nen/a amb necessitats especials, però en aquest moment no és el cas; ja que encara que hi ha un nen amb hipotonia muscular a les cames, aquest rep l'atenció del Centre d'Estimulació Primerenca de la població d'Oriola.

AULA 1-2 ANYS

El centre es distribueix en una sola planta, encara que el menjador es troba a una planta superior per la qual es pot accedir a través d'una escala dins d'una de les aules de 2 a 3 anys.

MENJADOR

L'esmorç el porten les families, pero la gran majoria dels nens i nenes que menjen a l'escola tant el dinar com el berenar es fa a un bar que hi ha al costat de l'escola que només obri pel matí per fer el menjar per a l'escola. Té un menu setmanal, amb una alimentació equilibrada i a més, el menjar està adaptat a l'edat del/la nen/a.
Al costat del menjador tenen una sala per a poder dormir i descansar els nens i les nenes després de dinar, s'ha de dir que es respecta estrictament tant el temp del nen/a com les seves necessitats.

SALA PER AL DESCANS

Si l'espai interior és important, també ho és l'exterior. Els nens i nenes entren a l'escola per una porta que serveix també com a racó temàtic depenent el que treballen en eixe moment les mestres. En aquest cas com que estan treballant la tardor l'aprofiten per a penjar ( es podrà veure a la foto també decoració de Halloween) tant decoració que té l'escola com els treballs que han fet els nens i nenes de l'escola.


RACÓ TEMÀTIC

Per a finalitzar la presentació dels espais, cal destacar que dintre de l'escola tenen un pati interior on els nens i nenes ixen a jugar. En aquest espai hi ha material de joc adaptat a les diferents edats. 

VISTA PARCIAL D'UNA PART DEL PATI

dilluns, 23 de setembre del 2013

OBJECTIUS DE LES MEVES PRÀCTIQUES


La meva pràctica com a psicopedagoga a la Ludoteca "La Casita Encantacada" es planteja dins d'un projecte que s'està duent a terme amb l'elaboració de la metodologia Lysmon entre altres aspectes. Així com a objectius tenint en compte on es troba el meu paper com a psicopedagoga en pràctiques són els següents: 
  • Aprofundiment en el context d'un àmbit de treball de la psicopedagogia en un context educatiu com és el d'Educació Escolar de 0-18 anys.
  • Aprofitar totes les eines, habilitats, coneixements, i procediments de treball del món de la psicopedagogia per a poder intervenir en diferents àmbits.
  • Prendre tant l'assessorament com l'orientació psicopedagògica dintre d'un model constructiu colaboracional.