En aquest Pràcticum II, els objectius que me he plantejat sobre la intervenció que es durà a terme sota la supervisió de la meva tutora girarà al voltant de la intel.ligència emocional i de com es pot dur a terme l'avaluació d'un projecte metodològic sota aquesta perspectiva. Per això vaig considerar que a l'hora de plantejar els objectius del meu Pràcticum II era necessari establir una diferenciació.
Aquesta diferenciació gira al voltant d' entre aquells que es refereixen al
personal de l’escola com als propis del projecte i els que afecten als nens i
nenes. Els objectius referits al personal de l’escola que s’establiran
són els següents:
· Percebre les necessitats,
motivacions interessos i objectius dels nens i nenes.
· Ajudar als nens i nenes a
establir objectius personals,
· Facilitar els processos de
presa de decisions i responsabilitat personal.
· Orientar als nens i nenes a
prendre les seves decisions,
· Establir un clima emociona positiu
oferint suport personal i social per augmentar l’autoconfiança dels nens i
nenes.
Així
el objectius plantejats com a projecte de realització de l’avaluació
basada en la intel·ligència emocional, la qual formarà part de la metodologia
del centre són:
v Propiciar l’avanç de l’escola
com a institució dintre de la metodologia coneguda com a metodologia LYSMON.
v Aprofitar totes les eines
per assessorar i guiar per tal de propiciar la contextualització tant a nivell
metodològic com a nivell avaluatiu.
v Promoure la interacció entre
la teoria i la pràctica educativa.
v I finalment assessorar,
potenciar l’autonomia i les competències de d’equip docent.
Finalment
al projecte els objectius plantejats
respecte a l’àmbit dels nens i nenes
són:
Ø Promoure la confiança en si
mateixos/es i en les seves capacitats.
Ø Promoure la curiositat per
descobrir.
Ø Intencionalitat, lligada a
la sensació de sentir-se capaç i eficaç.
Ø Promoure l’autocontrol i la
capacitat per comunicar.
Ø Promoure la cooperació amb
els i les altres.
Però
no cal oblidar un pilar bàsic com és la
família, per això també es tindrà en compte aquest factor, pel qual
s’estableixen com a objectius de
treball en aquest projecte els següents:
§ Donar suport e informació a
les famílies respecte d’allò que s’entén per intel·ligència emocional.
§ Prendre consciencia dels
seus propis sentiments i dels de les
altres com a família .
§ Mostrar empatia i comprendre
el punt de vista de les altres.
§ Fomentar la utilització de
les habilitats socials positives.
Bon dia Bibiana!!
ResponEliminaPenso que la intel·ligència emocional és un tema interessant per fer la intervenció. Treballar les emocions és important des dels nens més petits fins als adults.
Et desitjo una bona intervenció!
Fins aviat!
Hola companya!!!
EliminaCertament les emocions i els sentiments i la seva i correcta gestió són una de les bases esssencials per al desenvolupament; però a vegades aquests sentiments i emocions són els grans oblidats a l'escola…. Per això aquesta escola vol basar la seva metodologia en la intel.ligència emocional.
Viviana
Hola,
ResponEliminaet passo un minivideo d'en Pere Darder, expert en intel.ligència emocional... és molt curtet però amb frases molt encertades!
És molt interessant el teu treball Bibiana!
http://www.ara.cat/ara_tv/programes/ara-mestres-intel-ligencia-emocional-educacio_3_431386862.html