DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

dilluns, 24 de març del 2014

ELS OBJECTIUS DEL MEU PRACTICUM II

En aquest Pràcticum II, els objectius que me he plantejat sobre la intervenció que es durà a terme sota la supervisió de la meva tutora girarà al voltant de la intel.ligència emocional i de com es pot dur a terme l'avaluació d'un projecte metodològic sota aquesta perspectiva. Per això vaig  considerar que a l'hora de plantejar els objectius del meu Pràcticum II era necessari establir una diferenciació.


Aquesta diferenciació gira al voltant d' entre aquells que es refereixen al personal de l’escola com als propis del projecte i els que afecten als nens i nenes. Els objectius referits al personal de l’escola que s’establiran són els següents:

· Percebre les necessitats, motivacions interessos i objectius dels nens i nenes.
·   Ajudar als nens i nenes a establir objectius personals,
· Facilitar els processos de presa de decisions i responsabilitat personal.
·   Orientar als nens i nenes a prendre les seves decisions,
·  Establir un clima emociona positiu oferint suport personal i social per augmentar l’autoconfiança dels nens i nenes.







Així el objectius plantejats com a projecte de realització de l’avaluació basada en la intel·ligència emocional, la qual formarà part de la metodologia del centre són:

v Propiciar l’avanç de l’escola com a institució dintre de la metodologia coneguda com a metodologia LYSMON.
v  Aprofitar totes les eines per assessorar i guiar per tal de propiciar la contextualització tant a nivell metodològic com a nivell avaluatiu.
v Promoure la interacció entre la teoria i la pràctica educativa.
v I finalment assessorar, potenciar l’autonomia i les competències de d’equip docent.

Finalment al projecte els objectius plantejats respecte a l’àmbit dels nens i nenes són:

Ø  Promoure la confiança en si mateixos/es i en les seves capacitats.
Ø  Promoure la curiositat per descobrir.
Ø  Intencionalitat, lligada a la sensació de sentir-se capaç i eficaç.
Ø  Promoure l’autocontrol i la capacitat per comunicar.
Ø  Promoure la cooperació amb els i les altres.








Però no cal oblidar un pilar bàsic com és la família, per això també es tindrà en compte aquest factor, pel qual s’estableixen com a objectius de treball en aquest projecte els següents:

§  Donar suport e informació a les famílies respecte d’allò que s’entén per intel·ligència emocional.
§  Prendre consciencia dels seus propis sentiments  i dels de les altres com a família .
§  Mostrar empatia i comprendre el punt de vista de les altres.
§  Fomentar la utilització de les habilitats socials positives.



3 comentaris:

  1. Bon dia Bibiana!!

    Penso que la intel·ligència emocional és un tema interessant per fer la intervenció. Treballar les emocions és important des dels nens més petits fins als adults.

    Et desitjo una bona intervenció!
    Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola companya!!!
      Certament les emocions i els sentiments i la seva i correcta gestió són una de les bases esssencials per al desenvolupament; però a vegades aquests sentiments i emocions són els grans oblidats a l'escola…. Per això aquesta escola vol basar la seva metodologia en la intel.ligència emocional.
      Viviana

      Elimina
  2. Hola,
    et passo un minivideo d'en Pere Darder, expert en intel.ligència emocional... és molt curtet però amb frases molt encertades!
    És molt interessant el teu treball Bibiana!
    http://www.ara.cat/ara_tv/programes/ara-mestres-intel-ligencia-emocional-educacio_3_431386862.html

    ResponElimina