La meva tutora i psicòloga
del Centre està en aquest moment donant suport i orientació per tal de realitzar
el projecte educatiu i correlativament la seva metodologia basada en la intel·ligència
emocional. Però que entenem per intel·ligència emocional? Perquè basar la metodologia
en aquest aspecte?
De tot el material que em
va deixar per llegir i poder obtenir uns coneixements he tret el que
considerava que a mode de presentació podia explicar el concepte de intel·ligència
emocional. A més, he afegit un vídeo explicatiu on apareix Goleman tractant
aquest tema.
La intel·ligència emocional engloba totes les capacitats que ens permeten
resoldre problemes relacionats amb els sentiments i les emocions. Per a ser més
feliços es més important saber desxifrar allò què ens passa que tenir
emmagatzemat molts coneixements i no fer ús d’aquests. L’educació emocional
busca el creixement integral de les persones per a poder aconseguir un major
benestar a la vida ( Moreno, 2001)
El nen/a és capaç de reconèixer
emocions positives des dels primers mesos de vida. Les emocions infantils són
mes riques del que els nens i nenes són capaces d’expressar. Manifesten empatia
respecte a les emocions d’altres ( 1-3 anys) com són l’alegria, la tristesa, la
ira i la por.
Les funcions de les
emocions poden situar-se a dos nivells; la sensibilitat emocional i la resposta
emocional, són aquestes ultimes les que guien, organitzen la conducta, tenint
un paper rellevant en la infància com a senyals comunicatives. Cal tenir en
compte que tenim dos ments, una que pensa i una altra que sent. ( Goleman,
1995)
Quan els nens i nenes
aprenen i dominen les habilitats socials i emocionals, aquest fet els ajuda no
només a l’escola, sinó també en tots els àmbits, si la família i els fills practiquen
i utilitzen aquestes habilitats en casa, els efectes són doblement positius (
Lantieri, 2009)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada