DADES PERSONALS

La meva foto
Em considero una persona que l'agrada molt investigar i innovar amb coses a la meva classe.I com tothom, jo soc jo i les meves circumstàncies.

VISUALITZACIONS

dimarts, 22 d’octubre del 2013

EL PERQUÈ DE LA INTEL.LIGÈNCIA EMOCIONAL COM A METODOLOGIA?


La meva tutora i psicòloga del Centre està en aquest moment donant suport i orientació per tal de realitzar el projecte educatiu i correlativament la seva metodologia basada en la intel·ligència emocional. Però que entenem per intel·ligència emocional? Perquè basar la metodologia en aquest aspecte?
De tot el material que em va deixar per llegir i poder obtenir uns coneixements he tret el que considerava que a mode de presentació podia explicar el concepte de intel·ligència emocional. A més, he afegit un vídeo explicatiu on apareix Goleman tractant aquest tema.
La intel·ligència emocional engloba totes les capacitats que ens permeten resoldre problemes relacionats amb els sentiments i les emocions. Per a ser més feliços es més important saber desxifrar allò què ens passa que tenir emmagatzemat molts coneixements i no fer ús d’aquests. L’educació emocional busca el creixement integral de les persones per a poder aconseguir un major benestar a la vida ( Moreno, 2001)

El nen/a és capaç de reconèixer emocions positives des dels primers mesos de vida. Les emocions infantils són mes riques del que els nens i nenes són capaces d’expressar. Manifesten empatia respecte a les emocions d’altres ( 1-3 anys) com són l’alegria, la tristesa, la ira i la por.
Les funcions de les emocions poden situar-se a dos nivells; la sensibilitat emocional i la resposta emocional, són aquestes ultimes les que guien, organitzen la conducta, tenint un paper rellevant en la infància com a senyals comunicatives. Cal tenir en compte que tenim dos ments, una que pensa i una altra que sent. ( Goleman, 1995)
Quan els nens i nenes aprenen i dominen les habilitats socials i emocionals, aquest fet els ajuda no només a l’escola, sinó també en tots els àmbits, si la família i els fills practiquen i utilitzen aquestes habilitats en casa, els efectes són doblement positius ( Lantieri, 2009)






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada